Lyckat

© Lovisa Hammarström
 
Torsdagens ridlektion var lyckad! Han har blivit så himla fin nu efter sin lilla viloperiod, det är så kul att rida på honom. Han kan bibehålla formen i skänkelvikningarna mycket bättre och allt bara flyter på. Fortfarande lite jobbigt i vänster, men han är mycket mer liksidig än innan. Kulkul är det! 
 
Igår körde vi lite markarbete på volten. Jag vill lära honom att byta galopp. Främst att göra det mer smidigt över hinder, men även för att han ska kunna byta galopp utan hinder också. Jag galopperade ungefär som snett igenom över sockerbitshinder som stod längsmed medellinjen. I början gick det lite knackigt, men sen gick det faktiskt riktigt bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!