20120603

© Lovisa Hammarström | Idag är det hoppträning! :D
.
Datumet som rubriken visar var det klubbhoppning i stallet! Kulkul var det. Ponnyn var superglad och jättefin, dock ledde det till att det blev lite tok i ena klassen...
.
LD hoppades superfint i grundomgången! Han var pigg, men hoppade fina språng med bra fart. Jag kanske hade velat ha lite mer kontroll, men det är nog mitt problem, han måste få sköta sig lite själv utan mig. Det är då det går som bäst. Men sen kom vi i alla fall till omhoppning. Vi gasar lite och han hoppar otroligt stort över första hindret i omhoppningen. Jag som inte är beredd och redan har börjat svänga mot nästa hinder kommer ur balans. Vi håller på att rida in i baksidan av ett hinder, Tommie hoppar undan och jag har tappat ena stigbygeln så all min vikt trycks ner i den ena. Det ledde till att sadeln hamnade snett som attan. Jag kan väl bara säga att jag typ satt på halva sadelgjorden, hehe. Ritten var tvungen att avbrytas, för man kan ju inte hoppa med sadeln på sidan av hästen!
.
LC:n var ponnyn lite tröttare. Det blev mer rytmiskt och i omhoppningen satsade vi på långa vägar med mer fart i stället. Det ledde till vår första helt felfria runda i LC! Jag var och är fortfarande jättenöjd med honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!