Ridhuset vid Granby

Igår när jag hade relativt mycket tid valde jag att rida upp till ridhuset. Vi har ju tyvärr inget ridhus jättenära stallet och jag har ingen transport att åka med, men det finns ett ridhus vi har möjlighet att rida till. Det tar ca 40 minuter att rida dit och 30 minuter hem, haha, min ponny går klart snabbare hemåt.
.
Jag började med att bara trava på halvlånga tyglar, bara för att få honom att komma igång. Sen tog vi några varv i lite högre galopp-tempo. Om man vill att Tommie ska komma igång och jobba på med bakdelen så måste man börja med mycket tempo och lite krav, för att sedan öka kraven och bibehålla framåtbjudningen. Han visade direkt att han ville arbeta och var jättefin i munnen. Jag travade lite på en volt först, för att hitta läget jag ville ha honom i, sedan fortsatte jag runt fyrkanten och varierade varven lite. Efter ett tag försökte vi med lite galopparbete. Det går bättre och bättre med galoppen, men han är fortfarande ganska svag i den gångarten. Han har svårt att hålla ihop sig själv och springer gärna på. Men det jobbar vi på.
.
Efter det började jag med lite mer seriöst dressyr-arbete. Jag satte mig ned i sadeln och fokuserade på att jag skulle sitta rätt. Idag när han gick som bäst kunde jag ha händerna i en bra position och han gick fortfarande kvar i sin form. Vi tränade på avsaktningar och igångsättningar, och att han skulle bibehålla formen genom dessa. Det här är det vi främst jobbar på just nu. Mot slutet fick jag till en som jag var hyfsat nöjd med, då började jag jogga av honom. Mot slutet av passet visade han att han blivit trött och protesterade lite, men han jobbade på jättebra nästan hela passet igenom. Min lilla älskling, vi kan! <3
image description
I vår ska vi ta massor av fina bilder tillsammans tycker jag! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!