Lögner

Visst händer det att det slinker ur någonting som inte riktigt är sant, ett modifierat konstaterande. "Idag kan jag inte göra någonting med dig, jag har så mycket läxor" som svar på en fråga av en vän eller något annat i ett annat sammanhang. Fast det kanske helt enkelt är så att personen i fråga inte har någon lust. Lögner är inte bra, man kommer så mycket längre med sanningen egentligen. Men jag själv måste medge att ibland har det hänt att man bara inte orkat förklara sig, för ingen skulle förstå ändå. Då drar man till med något trovärdigt och ser till att ingen skada är skedd. Det är inte rätt, men det blir så ibland.
.
Vad som är värre än lögner? Det finns mycket som kan nämnas där, men en sak som jag tycker är riktigt lågt är när någon ljuger och sen läxar upp någon annan för att denne har ljugit. Jag menar, lyssna på dina egna råd! Nej, usch, det har jag varit med om så många gånger och det är verkligen inget som uppskattas. Jag tror inte att det är många som uppskattar det ärligt talat.
Bilden passar in, eller? :P Men den är söt i alla fall! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!