Keep focused!

Brukar du tänka att om du bara tar en liten paus, för att kolla till exempel Facebook, så kommer du kunna fokusera bättre resten av lektionen? Att du måste få en liten paus för det känns som att hjärnan ska explodera? Well, det brukar jag tänka även om jag försöker undvika det under lektionstid. Men här han ni en anledning att tänka över det valet ni gör. Om ni väljer att kolla Facebook och slutar fokusera, du kanske tänker att det bara tar 2 sekunder, så kommer det ta 45 minuter (!!) för er att komma in i fokus på arbetet igen. Det är sjukt lång tid! Så tänk på det nästa gång ni vill gå in på Facebook under lektionstid. Det är ert val, men det är värt att tänka på. På 45 minuter hinner man ju typ skriva en 15 sidors uppsats i Einstein-stil! Haha, man kan ju inte vara tråkig hela texten så ni fick ett inslag av något som ska likna roligt. Hmm, det var nog inte så roligt. Woopsie!
Vad blir det, fokus eller Facebook?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!