Förbud = Begär ?

Har ni någonsin tänkt på att om man blir förbjuden att göra något, av sig själv eller andra, så är det det ända man vill göra? Det tänker i alla fall jag väldigt ofta på. Om någon förbjuder mig att göra något (nu menar jag inget farligt eller så, som man självklart skulle bli förbjuden att göra, utan snarare småsaker) då vill jag göra det. Jag vet inte vad det har att göra med. Är det spänningen i att man gör något förbjudet eller är det helt enkelt bara att man inte vill bli tillsagd saker?
.
Det här är en av anledningarna till att jag inte har nyårslöfen som att jag ska absolut sluta äta godis och springa 3 gånger i veckan, för jag vet att det aldrig kommer att hända. "Godis-löftet" skulle jag aldrig klara av och ibland pallar man bara inte springa flera gånger i veckan. Istället kör jag på mål för åren. Vissa kanske känner att mål och löften är samma sak, men det tycker inte jag. Mål vill man klara av! Löften blir ett tvång medan målet är något att jobba emot.
.
Hur känner ni, vill ni gå emot förbud eller får det er att "skärpa" er?
Jag har ett begär av godis, mums! (Bilden kommer från fotoakuten.se)

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Godisråtta!

2012-01-15 @ 00:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!