Ett ord...

Ett ord kan göra så stor skillnad. Ett ord kan förstöra hela din dag och ett ord kan få dig att hålla humöret uppe. Man tänker inte på vad bara ett litet "Tack!" kan göra, men jag lovar att det kan göra mycket.

Jag försöker ofta tänka på att säga de här små orden, fraserna, som kan göra en person glad. Det är såklart att man ibland glömmer, men det är alltid värt att försöka komma ihåg. Tänk dig att du är en busschaufför, du sitter och kör hela dagarna. Du ser människor som är glada, ledsna, stressade och gud vet vad, för det mesta möts du av lite irriterade blickar. Jag menar, bussen var ju någon minut sen eller så var förra bussen tidig så att man missade den. Det finns nog många anledningar man kan komma på för att vara sur på den där busschauffören. Tänk om det då kommer på en person som ler och säger ett glatt "Hej!". Tänk vilken skillnad den här personen kan göra för chaufförens dag!

Man kanske inte tänker på att säga de här uppenbara sakerna, som man kanske säger när man får skjuts av någon annans förälder eller så, men ibland tror jag det är viktigt att göra det. Ett litet ord kan göra så otrolig skillnad. Tänk på det i vardagen, inte bara när ni åker buss, utan i andra lägen med. Jag ska i alla fall försöka bli bättre på det!


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Så helt rätt Mimmi

2012-01-15 @ 23:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!