hoppning

©
 
Jag är lite lat så jag orkar inte redigera bilder just nu, hehe. Det är i alla fall den bästa bilden från gårdagens hoppning. Tommie var jättefin i själva hoppningen och han bjöd superfint till hindren. Det roligaste är att så fort hindren blir lite högre landar han oftast i rätt galopp, men på lägre hinder så verkar han inte riktigt bry sig. Nu hoppade vi "bara" ca 85 cm com högst igår. Det finns mycket som behöver tränas på. Tommie kan hoppa, men det handlar mer om hur jag ska rida för att göra det lättare för honom.
 
Jag har märkt av att titta på bilder att jag ofta är före honom i språnget, de ska jag försöka jobba på. Sen behöver jag räta upp mig mer över hindret, sträcka på ryggen och ha lite mer luft mellan mig och hans hals. Sen finns det mer saker att träna på, men jag tror att det första jag behöver göra är att träna på min sits över hindren.

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Härligt hopp!

2012-08-26 @ 16:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!