full fart

 
Igår red jag ut med Lovisa på Charlie. Vi red ut för att rida på lite och få in mycket galopp. Det blev lite mindre galopp än tänkt för vi glömde liksom bort det när vi pratade, haha, eller i alla fall jag. ;) Men när vi väl galopperade så var Tommie fullständigt överlycklig. Haha, det är så roligt med Tommie när man rider ut med någon. Om han går först så har han öronen framåt, går någon om så åker de bak (inte surt, bara lite som om han är ledsen), om han sedan hamnar först igen så blir han ännu gladare än innan! :P 
 
När vi väl galopperade var plutten ganska på, det är faktiskt något jag uppskattar då jag försöker få fram mer naturlig bjudning hos honom. Jag tror att hans flås kommer att bli bättre när han är mer vältränad, för nu blev han rätt svettig, haha! Allt som allt så var det ett superbra ridpass, glad Tommie, glad Mimmi, för även om hästen inte riktigt gjorde som jag ville, när jag ville det, så visade han egenskaper som jag vill få fram ännu mer hos honom. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!