nationellaproven

Bilden passade bra här för att den har precis ingenting med texten att göra.
Sen att den är precis lika fint redigerad som bilderna igår gör ju inte saken sämre!
.
Vad är egentligen grejen med dem? Jag fattar liksom inte vad som är poängen med att sätta ett formellt och fint namn på ett prov, som gör att alla fina ungdomar i vårt samhälle stressar ihjäl sig ännu mer än vad de redan gör till alla andra prov. Ja, kära lärare och övriga skolmänniskor, vi kommer inte att mirakulöst bli ännu smartare för att ni ger oss ett prov som alla andra på planeten gör (i detta fall är Sverige planeten, hehe). Vi är precis lika smarta som på alla andra prov vi gör. (I alla fall jag, men jag är kanske ett undantag?) Så varför inte bara bedöma oss på de andra proven vi gör och sluta med allt det där extra som tillkommer tillsammans med ordet nationella.

Kommentarer
Postat av: Ida Bernhardsson

Hej Tack <3 Jag var i rimbo och tävlade när det var chicken cup eller jag bara hoppade så ja fin blogg du har <3

2012-04-26 @ 09:12:39
URL: http://idabs.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!