Några kronor fattigare...

Stallet till klockan tre. Jag red Tommie längs Albyvägen, tills jag kom till Kerstins ridvolt. Där körde jag lite markarbete och provade även att hoppa en vattenmatta. Inte läskigt alla tyckte gubben lilla. Han hade väldigt bra Push bakifrån idag och gick med en väldans fart. Mitt lilla ånglokomotiv!

Sen red jag tillbaka till stallet med sällskap av mamma och Tokan. Det var väldigt bra miljöträning för Tommie att både skritta på vägen och rida på en annan ridvolt än stallets. När jag kom tillbaka till stallet fixade jag pojken och släppte ut honom i hagen. Sen kom det hästar med ungar i full karriär. Shettisarna busade med de stackars små ridlekisbarnen. De körde galopp-tävlingstempo med ungar som klamrade sig fast. Tyvärr rök ungarna i backe. Vid svängen upp mot stallet. Inte så glada små barn! Jag stannar i stallet för alla är där ute och hjälper till med barnen, som som tur var inte gjorde sig så farligt illa. Helt plötsligt är det vatten överallt då en vattenkran i en vattenkanna har glömts bort. Jag stänger av vattnet och går och jämtar hjälp. Händelserik timma det här, haha.

Sen är det dags för mig att ära lunch och sen ha ridlekis. Jag hade bara 4 små barn på min lektion idag. Det gick bra med allihopa.

Mamma kom och hämtade mig för att vi skulle åka till Hööks. Jag köpte ett par ridvantar som är lite varmare, en elastisk gjord att ha till mitt fleecetäcke och pälsglans från Foxfire. Sen fick även Tommie en present av mamma. Det var ett nackludd och ett nosludd. Båda är gulligt rosa! Tack säger både Mimmi och Tommie!

Nu fick ni ett riktigt långt inlägg! Här kommer lite bilder också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!