Drivkraft

Jag såg ett jättebra inlägg på Katrines blogg. Men jag tänkte bara på vad hon sa i det. Inlägget handlade om drivkraft.
Jag tror att man måste ha drivkraft för att komma någonstans. Man måste brinna för något om det verkligen ska gå bra. Som skolarbete. Om vi säger att det är en flicka som verkligen vill ha A i alla ämnen. Hon jobbar så hårt hon kan i de ämnen som är "nödvändigast" som svenska, engelska, alla NO ämnen osv. Men ämnen som bild och slöjd anstränger hon sig inte lika mycket i eftersom de inte är lika viktiga. Den här flickan älskar att rita. Även om hon inte har så mycket tid till det är det det hon älskar mest att göra. Jag tror att det är störst chans för den här flickan att få A i bild än i de ämnen hon inte riktigt uppskattar, eftersom där kommer hennes kärlek till arbetet att visa sig. Man kan skriva en riktigt bra uppsats, men jag tror inte att man kan ge läsaren samma "WOW-känsla" om man inte har tyckt det var roligt att göra den. Så om man inte har drivkraft och verkligen älskar något är det svårare att lyckas med det. Men hon måste ju ändå ha någon sorts drivkraft om hon ska jobba så hårt i de andra ämnena.
Så vad är min drivkraft. I skolan är det väl att lyckas och bygga en bra framtid för mig själv. Men just nu har jag svårt att tycka att det är kul, därför lyser det igenom lite i mina arbeten. Men jag arbetar på och gör så gott jag kan, för jag vill ju lyckas.
Drivkraften i stallet är väl att jag vill komma någonstans med min ridning. I framtiden vill jag ha en egen häst att arbeta själv med varje dag, utvecklas med. Men just nu är nog drivkraften att åka till stallet varje dag, för att få träffa alla underbara människor där. Just nu är det det ända stället jag känner mig helt fri från all press i vardagen.
Lägger in en bild på Diesel då han var min drivkraft genom nästan hela högstadiet, när allt kändes som jobbigast <3 Min älskade vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!