Nyttigt råd!

Nyttig flaska...

...njae, kanske inte, haha! Men i flaskan gömmer sig en nyttig ingredients, något som jag vet att alla älskar. Mitt råd till er är att om ni vill hålla er friska ska ni dricka massor av det här. Kan ni gissa vad det är än? Haha, vatten såklart! Mumma! Eller inte så...
Idag var jag ju i stallet. När jag hade gått av bussen och gick längs vägen till stallet så tog jag några kort, men de kommer upp någon annan dag. Oj vad jag känner att jag skjuter upp saker, hmm, inte bra! Men i alla fall. När jag kom fram berättades det för mig att jag skulle rida Tommie. Först tänkte jag rida in i skogen och gå lite i en backe, för att träna hans rygg och rump muskler, men sen så skulle Aleksandra rida. Då följde jag med henne istället, mycket bättre för båda, vi fick ju sällskap. Tommie var jätteduktig i boxen idag, när jag borstade. Först var han jättesöt och höll på och muffla i mitt hår med mulen, men sen var han mycket snällare att kratsa hovarna på också. Han drog bara av med någon spark eller två, haha. När vi red så öste han på jättebra och tyckte att det var roligt, tror jag i alla fall. Men på hemvägen blev han lite trött och tog några rastpauser, bara för att två minuter senare vilja ösa på i full trav, haha. Juste, jag kollade när Dora var född och det var 2007, så hon är 4 år.
Nu ska jag sova, ska gå ut med Ronja imorgon bitti så jag måste gå upp lite tidigare. Men jag börjar ju elva, så det är inte så farligt. Men jag måste i alla fall sova, nu.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!