Carpe diem



Kom hem ifrån Ann för ett tag sen. Nu har jag duschat och fixat lite. Jag har även gjort ett ganska stort val, för mig i alla fall. Nu när jag börjar gymnasiet är det obligatoriskt att jag läser ett språk. Men jag har valt att läsa två. Därför kommer jag att under mitt första år på gymnasiet läsa både svenska, engelska, franska steg 3 och det extra språket italienska steg 1. Det vill säga om jag kommer in på de två sistnämnda. Jag hoppas att jag kommer att orka med det, men det känns bra att inte behöva gå med beslutsångest resten av kvällen. Alla papper är påskrivna och det är bara att åka imorgon.

Jaa, så till morgondagen. Jag är lite nervös, men samtidigt spänd. Jag längtar efter att få berätta här på bloggen hur det var och så. Men jag tror att det jag är mest orolig för är vad jag ska ha på mig. Jag har ju Emma där, så att jag ska vara ensam oroar jag mig inte för. Men för att citera min vän Sofia "Man vill ju inte bli känd som tjejen med för korta shorts!" Det tycker jag var väldigt bra sagt, hihi. Men det är ju så. Vad man har på sig, alltså första intrycket, spelar stor roll. Sen ska vi också ta bilder till något passerkort som vi visst ska ha i skolan, då måste man vara fin till det också. Det jobbiga med det här passerkortet är att man ska typ bära det synligt hela dagarna, tänk om bilden är jätteful! Jaja, nu måste jag välja outfit till morgondagen så att jag kan gå och lägga mig sen och vara utvilad tills imorrn.

Vill bara säga tack för en mysig kväll Sara och Ann. Jag stannade ett tag och bjöds på lite gottigheter. Sen fick jag också med mig min necessär och borste hem, mission accomplished!

Sov gott och dröm sött!


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Vad skönt att du inte har beslutsångest längre. Jag

Hjälper dig!

2011-08-18 @ 08:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!