glädjetårar

 
Först och främst ska jag berätta ett av mina mål inom ridningen, kortsiktigt! Det ska typ vara uppfyllt om max en vecka, hehe. Jag har fått in en ny (o)fin vana att slänga mig fram över Tommie över hindren. Det är något jag är oerhört arg på mig själv över, som ni säkert kan tyda genom den formella tonen i denna lilla mening. Nu ska jag sluta vara konstig, nu när jag har förklarat varför jag ser ut som jag gör på bilderna, som för övrigt är jättefina! Tack Lovisa! 
 
LD+5 och LC hoppades i helgen på Roo Gård. Avdelning B i båda eftersom Tommie bara är 6 år. LD+5 gick jättebra, vi hade ett bra flyt och var inte i några bommar. En felfri runda och rosett. LC, den känslan! Han har nog aldrig varit så underbar att rida. Han hade verkligen tryck i sig och bjöd mot hindren, även om vi var i någon bom så ramlade de inte ner och vi nollade vår första LC. Även om bommar hade ramlat så hade jag inte varit mindre glad, den här ritten kan jag leva på länge! I LC satt verkligen allt och jag fick in känslan jag vill ha när jag hoppar honom. Nu ska jag bara träna bort min förbaskade nya ovana och behålla ridningen jag hade den här rundan annars! Jag överdriver inte när jag säger att jag gick ut från banan och grät av lycka över den här rundan. Egentligen är det inte höjden eller prisen som spelar någon roll, det är känslan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!