Tömkörningen idag

Idag så tömkörde jag ju Tommie igen. Vi gick först ett varv runt kvarteret, sen gick vi ner på volten och jag försökte arbeta honom lite, det gick väl sådär. Han började slappna av lite, men han fokuserade gärna på allt annat än mig och ville inte riktigt, haha. Vi får hoppas att det kommer snart! Men jag tror att han kommer att släppa efter när det går att trava med honom i tömmar. Jag har stora förhoppningar på det här, vi får hoppas att det kommer att gå bra!
.
Igår så gick jag och Tommie ut med Cicci och Joey på promenad. Vi tränade på att han skulle trava när jag bad honom, stanna när jag stannade och försöka gå i samma takt som mig. Han lärde sig förvånansvärt snabbt, då han tidigare vägrat att trava om jag inte sitter på. Jag visste inte om jag hade skrivit om det, så jag skrev igen. Det skadar ju inte för er att läsa lite extra, haha.
Samma bild igen, jag vet, men det var den enda som passade ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!