Vart kommer sommarlovet ta vägen?

Nu har jag precis skickat in min ansökan, till Stockholms Läns Landsting, för sommarjobb. Lite segt känns det, för om man nu skulle få jobb så är det fyra fina veckor av sommarlovet som kommer gå till det. Men så är det väl att bli vuxen gissar jag... (Haha, jag är så långt ifrån vuxen som man kan bli!) Men det skulle vara ganska skönt om man kunde få ett jobb i alla fall.
.
Idag var det ju ridlektion. Jag red min lilla ponnyskrutt, surprise! Vi hade dressyr och tränade mycket på skänkelvikningar. I traven var han lite motsträvig i skänkelvikningarna, men det har han varit nu ett tag så det är dags att arbeta bort det nu känner jag. Men sedan skulle vi göra skänkelvikningar i galopp. Det var Tommie superduktig på! Även om Ulrika sa att hon var rädd att han tog sats för att hoppa över henne varje gång vi red emot henne, haha! Dock är han lite svag i galoppen, så på volterna tryckte han ut utsidan hur mycket som helst, så vi liksom lutade inåt. Men galoppen kommer att bli starkare nu när vi jobbar mycket med den.
Älskade ponny! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!