Hästen vill hoppa!

Igår red jag ut med Lovisa och Charlie. Charlie är ju lite större än Tommie, det här ledde till att plutten min var tvungen att trampa på med ben som trumpinnar för att hinna med. Dock tror jag att det hade varit trumpinnar även utan Charlie för han var sjukt pigg. Vi red i alla fall på Albyvägen för det är typ där och i hagen som man kan rida relativt normalt. Det blev lite skritt och lite trav. Lovisa demonstrerade väldigt fint hur en hoppryttare med sin hopphäst är när de sitter ner som dressyrryttare, hehe. Tommie och jag visade hur islandshästarna kör. Okej, de kanske springer lite finare, men han försökte i alla fall. Det var i alla fall noll samarbete mellan oss, det blir oftast så när det inte finns någonstans man kan gå in på en volt.
.
Jaja, ibland får det bli så också. Jag hoppas att vi kommer rida i hagen på lektionen imorgon och att vi inte har teori, i så fall vilar Tommie 3 gånger den här veckan och då får jag en ruggigt pigg ponny. Men nu har jag babblat om något som säkert är helt ointressant för er, så nu ska jag sluta.
Kom på att jag inte har visat några bilder som jag tog i London i julas!
Här kommer i alla fall en, jag skulle också vilja kunna klättra upp och ner sådär, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!