Vad gjorde jag & hästen den 6 januari?

Då tömkörde vi! Det var första gången vi gjorde det utan att någon ledde honom och han var superduktig. Eller, han lyssnade i alla fall när jag bad honom att gå framåt och vi kunde svänga, stanna var desto svårare. Han ville gärna springa på och visste att han var starkare än, i jämförelse, lilla jag. Men det gick och jag är så stolt över honom! På måndag tänkte jag kanske gå ner lite på ridvolten och tömköra lite. Eller kanske börja ute och avsluta där nere. Jaja, det blir bra.
.
Juste, om någon undrar så kom jag på nu att jag alltid skriver "gå ner på ridvolten", då kan man ju undra liksom vad då ner? Men nu kommer förklaringen. Stallet ligger lite "ovanför" ridvolten, så om man ska gå till den så ligger den lite "nersänkt", haha, vilken udda förklaring och mening det här blir, men i alla fall. Man går ner för en yttepytteliten backe för att komma till ridvolten. Nu var den saken ur världen och behöver inte funderas på mer!
Sötisen i tömmar! Bilden är funnen på ciccisofia.blogg.se .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!