The mask is hiding the real me

Hej, jag heter Madeleine, kallas Mimmi, jag är född 1995 och jag rider. Ja, men det var ju lätt, det där är Madeleine, eller? De kan vara lätt att beskriva en person med en massor av fakta och annat. Jo, men hon rider ju, då måste hon vara lite småtöntig och bara bry sig om hästarna. Hon spelar hockey, då är hon tuff och lite uppkäftig. Okej, nu hittade jag bara på lite, men jag ville bara poängtera att vi så ofta döms efter stereotyper. Varför är det så att vad vi gör "bestämmer" vad vi är för sorts person? Visst att det man gör speglas lite i personligheten och att vissa verkligen är de här typiska stereotyperna, men varför ska det betyda någonting? Nu kanske många tänker att så är det inte alls, om jag träffar en ny person bildar jag ingen uppfattning av hur den är när jag hör vad den håller på med på fritiden. Men jag vet att många gör det, så även om du inte gör det så finns det folk där ute som faktiskt anser att nästan alla personer är som stereotyperna. Om det var så skulle mitt liv vara oerhört mycket enklare, tänk om jag hade vetat exakt vem jag var den dagen jag bestämde mig för att jag älskade ridningen. Det skulle underlätta kan jag bara säga!
.
Många av mina dagar går åt till att fundera på vem jag egentligen är. Vem är Madeleine? Jag läser bloggar som linnolssons.se och ser en person som verkar veta exakt vem hon är och vad hon vill med livet. Jag avundas dessa människor vill jag bara säga. Jag har ingen aning om vem jag är. Ena dagen känner jag mig som surpuppan själv och andra dagen som en solstråle. Visst att människor kan ha upp- och nergångar, men ska man behöva känna sig som en helt annan person varje dag bara för att man inte är säker på vem man är? Jag vill veta vem som gömmer sig där i mig, för ärligt talat känns det som att jag inte känner mig själv. Jag vet inte om det är positivt eller negativt, men om det är ett av livets stora frågor som aldrig kommer att besvaras så ska jag banne mig ändra på det. Jag vill veta vem jag är, punkt slut.
.
Jag har en uppgift åt mig själv för året 2012! Senast den 31 december 2012 vill jag kunna stå framför en spegel och veta vem jag har framför mig. Jag ska ta reda på vem jag är, och det people, det är ingen lätt uppgift!
- Knack knack!
- Vem där?
- Ja du, det är frågan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!