Ridningen:

Så idag red jag och ponnyn på volten. Om ni har läst det förra inlägget jag publicerade så förstår ni att han var jätteduktig. Jag började med att bara skritta fram honom och få honom alert och inte bara gå och slöa. Travade utan krav, men ponnyn började ändå arbeta av sig själv, stolt Mimmi gånger 1000. Lite galopp för att få fart i honom och sen mest travarbete och försöka få honom att trava på i ett friskt tempo, men ändå fortsätta arbeta. Vi prövade lite på galoppen, men han trängde in bogen och när jag försökte få honom att forma sig runt innerskänkeln gick det i en väldans fart så vi halkade lite i hörnen. Vi tar galoppen en annan dag, han jobbade på fint i traven även efter galopp-försöket, dock tappade han gärna bakdelen lite grann. Han blev nog lite trött, haha.
Hehe, vackert?! :P

Kommentarer
Postat av: isa

han e så himlans söt!

2012-01-29 @ 10:39:49
URL: http://isabellellinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!