Nyår...idag!

Hej alla fina människor. Nu sitter jag i min säng och ska för en gångs skull gå och lägga mig tidigt! Eller, det kanske inte är så jättetidigt för er, men jag har rejäla problem med att gå och lägga mig, haha, så klockan elva är ett underverk att jag kommer i säng till.
.
Nyår spenderades på landstället, ön Huvön. Det var bara jag och min familj. Vi hade det supermysigt! Hunden tyckte dock inte att det var lika mysigt när raketerna smällde. Då sprang hon och gömde sig på golvet i båten, min fina lilla flicka, jag tyckte så synd om henne. Jag höll mig knappt uppe till tolv, och somnade direkt efter, haha, när man ska vara vaken det är då man är trött.
.
Året kunde inte ha startats bättre. Min första frukost 2012 bestod av nästan en hel Ben & Jerry glass, yummie. Hehe, jag kan äta glass när som helst! Men efter frukost packade vi och fixade och jag skjutsades direkt till stallet. Plutten har fått flytta in i hagen med de tre andra privatponnysarna. Jag kunde inte ha varit gladare! Den hagen är mycket mindre geggig = renare ponny. Sen åkte jag och Matilda, tillsammans med Linn, hem till Linn. Där spenderades kvällen och morgonen efter. Vi hade det bara allmänt bra, tittade på film, pratade och skrattade. Fina tjejer man delar stallgång med! Sen var det stallet, hästen vilade, och sen hem för att...städa!! Wihoooo! Eller?
.
Idag åkte jag till stallet vid halv 12 och så red jag ut på min ponny. Han var lite jobbig för att han tyckte att jag var lite jobbig, men så kan det vara ibland. Sen åkte jag hem och städade lite till. Nu är mitt rum rent igen, alla kläder som finns i garderoben är vikta och jag är nöjd. Mamma med. Sen har jag varit lite händig också. Jag har faktiskt skruvat upp en läslampa. Den har legat i mitt fönster i typ 1 och ett halvt år nu, idag tog jag tag i det och skruvade upp den. Mamma hjälpte till lite, vi tjejer kan vi! Sen har jag bara tittat på One Tree Hill och njutit av all renlighet, haha!
Fin bild på mig och "The Lamp"!

Kommentarer
Postat av: Ann

YEY uppdatering! :D hihi fiin lampa och jag fattar inte hur du kan äta glass til frukost! :O haha du e knasig! :)<3

2012-01-04 @ 01:42:52
URL: http://annfurback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!