Gräset är mjukt, tummen upp!

Idag red jag ut med Olivia på Fille och Jenny på Slider. Det var ganska halt på stallplan, så jag hade inga större förhoppningar på att det skulle gå att trava och arbeta ponnyn. Sen kom vi på den brillianta iden att rida till gräsrakan och kolla om det fanns något ställe på den där man kunde trava. Nästan hela gräsrakan är översvämmad, men vi hittade ett ställe där man kunde rida på en relativt stor volt. Eftersom gräset där är ganska långt så blev det som en mjuk bädd. Det gick superbra att trava. Vi kollade såklart första att det inte var några större hål som hästarna kunde trampa fel i.
.
Jag har vetal arbeta Tommie lite ordentligare i flera dagar nu, och idag fick jag tillfälle för det. Jag red på volten och fortsatte mitt arbete med att leda inåt, bara för att kolla så att han kommer ihåg något. Jag tror att han börjar förstå och hoppas med det att jag snart kan rida, och få honom att arbeta med mina, händer i en lite normalare position, haha. Men jag är nöjd med honom, fick honom att arbeta någorlunda fint i båda varven. Dock är det fortfarande svårare i vänster varv. Jag tror att han har varit väldigt stel där och att det äntligen börjar mjukas upp, tipp topp!
.
På fredag ska jag rida till gräsrakan igen och jobba igenom ordentligt, kul!
Hehe, så vacker kan jag vara ja! Men kolla på hästen, är han inte bara för söt? :) <3

Kommentarer
Postat av: Ann

Sv: Vadå svankar?! hahaha jag vinklar kameran... höhö

AJA här är de goodaste pankisarna http://www.pannkakor.se/amerikanska :D AWESOME! <3

2012-01-11 @ 21:25:00
URL: http://annfurback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!