Duktig pålle!

Tommie var jätteduktig idag! Först när jag kom till hagen för att hämta honom så stod han såklart längst bort av alla, men han kom skrittandes emot mig, bra tyckte jag. Sen såg jag att mulen var lerinpackad, och att han snällt hade gett min jacka lite av den fina inpackningen, inte lika bra tyckte jag. Men sen när vi red så var han jättefin! Då var det helt okej med gegga på jackan! Jag följde Ragnas råd om att jag skulle leda jättemycket med innerhanden, på en volt, för att få honom att förstå vad det är han ska göra när jag dressyr-arbetar honom. (Haha, vad ful den där meningen ser ut!) Det här gjorde att han snabbt förstod vad som skulle göras. I högervarvet hade han inga problem att börja arbeta med ryggen, men vänstervarvet är mycket svårare. Därför blev jag så förvånad när jag hade bestämt mig för att vänta ut honom, och inte bli irriterad eller så, och han släpper efter bara någon minut. Framsteg! Sen var han jätteduktig resten av tiden vi red. Dock tappar han pushet från bakdelen i slutet av passen, men det har endast att göra med att han måste byggas upp lite mer, han orkar inte riktigt. Men jag är i alla fall väldigt nöjd med honom, det går åt rätt håll!
.
Nu måste jag gå och byta om och fixa mig, snart ska vi åka till några vänner på middag. Oups, nu har jag bara 20 minuter på mig. Snabba puckar blir det nu!
Skruffsie går inte så fint :P Jag ser inte heller så väldans fin ut, haha! Men han
är bäst i alla fall! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!