Sleepy sleepy Mimmi

Bilden som skulle upp igår...
Jaa, så kan man ju också göra. Haha! Igår när jag skulle blogga låg jag i sängen med datorn och hunden. Mysigt var det, men kanske lite för mysigt. Ja, jag lyckades somna medans datorn höll på att logga in mig på blogg.se. Jag skulle ge er ett fint blogginlägg om min dag och den här söta bilden på min vovvis som låg bredvid mig, men det ville inte min mat och sov klocka. SOV ringde den, nu måste jag ju inte berätta allt som hände, men jag gör det i alla fall bara för att jag vill. Nu går min hjärna på högvarv och jag hör hela den här texten rabblas upp i mitt huvud i 1000 km/tim. Nu ska jag byta paragraf och se om min hjärna kan ta det lie lugnare.
Hjärnan lugnade ner sig lite i alla fall. Igår var det dressyrträning för Sara Rubin. När jag kom in i stallet stod det ett monster i Tommies box, men det var som tur var bara hennes häst. Jag red Diesel och det gick super. Han var jättefin. Jag fick massor av tips. Jag måste titta upp, mellan hans öron, jag får inte bli för svankig i ryggen, om han spänner nacken ska jag låtsas som att jag ska gå in på en volt. Det ska jag göra dels för att jag vet att han blir mjukare på en volt så jag slutar spänna mig, och sen för att han slappnar av när han får ställa sig lite mer. Ibland kan jag även vända in på volt, men det är inte alltid nödvändigt. Sen red jag och Aleksandra ut i skogen och ponisarna var lite knasiga och ville absolut bergsklättra, men det tyckte inte vi var en särskilt bra ide. Juste ville säga grattis Aleksandra som vann DM i lördags, i hoppning. Den gick i LA. Super bra. Men jaa, sen gjorde jag typ inget mer på söndagen.
Nu har jag bakat chokladbollar, oups hoppas inte mamma ser(skojade bara mamma), det kommer bli jättegott. De står i kylen just nu.(Nej jag har inte alls bakat chokladbollar) Nu ska jag gå ut med Ronja. Hoppas chokladbollarna är klara tills jag är hemma igen. (Nej, jag tycker inte ens om chokladbollar, varför skulle jag då baka det?) Hihi, jag e lite busig ibland. Hoppas att hon inte fattar...
Juste, det är mycket roligare att blogga om man får lite kommentarer så ös på ba'!
Ses snart!

Kommentarer
Postat av: Cicci

men åååååh, ja vill också ha tror ja ska baka efter middagen :))

2011-09-12 @ 18:58:45
URL: http://cecilianordhlindsjo.blogg.se/
Postat av: Yvonne

hm......så fort man vänder ryggen till så :)

2011-09-13 @ 09:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!