Rätt!

Vill bara berätta att det är jättejobbigt med när jag försöker göra "stycken" i min text. När jag gör det på datorn blir det inga mellanrum utan bara en tjock jobbig text! Det blir jättejobbigt att läsa! Men när jag gör på mobilen så blir det mellanrum, ahhh, frustrerande.
Ville i alla fall kommentera det här med anpassad ridning efter hästen. Jag tycker att i de flesta fallen är det fel. Med anpassad ridning efter hästen menar jag att man rider varje häst olika. Jag tycker att ryttare överlag ska rida alla hästar på samma sätt, eftersom det bör man kunna göra. Självklart finns det fall då man måste anpassa ridningen, men det jag menar är att om man rider en häst annorlunda än andra varje gång den rids så kommer den hästen att lära sig att den kan "konstra" så man måste rida den speciellt. Om man rider alla hästar som varandra måste de lära sig att gå"rätt". Under förutsättningarna att ryttaren rider "rätt". Om vi säger att en häst "måste" ridas med låg och bred hand för att man ska få den att arbeta i form måste man gradvis försöka avvänja den vid det och vänja den vi att gå i form även om ryttaren rider med handen ovanför manken och händerna ganska nära varandra. Men som sagt så finns det fall där ridningen måste anpassas, men överlag tycker jag inte att den ska behöva det.
Diesel är ett exempel där det går bättre om man rider med låg och bred hand när man börjar arbeta. Men han blir bättre och bättre och nu kan man ha handen ganska "normalt" när man arbetar honom, det var ett av våra största problem i dressyren som vi försökte jobba bort. Knäppisplutten! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!