Maskeradhoppning är alltid lika kul!

Just nu sitter jag och är hungrig, hoppas att maten är klar snart. Hur jag än gör kommer ämnet alltid in på mat, typiskt mig, haha! Nu har jag ätit, haha, pappa ropade precis att det var mat när jag skrev det här.
Idag var det ju maskeradhoppning i stallet. Bild på mig och Tommie kommer, då får ni även veta vad jag var. Ni som inte såg mig på tävlingen alltså. Lillkillen var i alla fall en stjärna som visade upp sina bästa sidor. Dubbelnolla för oss blev det! Han var pigg men lyssnade ändå när jag bad honom att sakta av. Det blev många avbrott, från galopp till trav, för mig och vi tog det lugnt även i omhoppningen. Jag ville bara att han skulle lyssna fint och hoppa alla hinder, vilket han gjorde super! Dock var han lite pigg, haha.
Imorrn har jag först idrottsprov och sen engelska uppsats som ska skrivas på lektionen. Rolig måndag va? Men det går, sen har jag inga mer läxor den här veckan. Men jag valde att stanna hemma från stallet både måndag och onsdag den här veckan för att jag måste vila upp mig. Jag har varit ganska stressad på grund av ingenting på sistone. Men det kommer att lösa sig.
Nu ska jag fortsätta träna till provet imorrn!
Vem skulle jag ha varit om jag aldrig träffat dig, världens bästa? <3

Juste, ni kanske såg mitt tidigare inlägg om en ridhjälm. Jag behöver verkligen hjälp! Den är skitsnygg och jag vill verkligen ha den, men jag vet inte om den sitter för tajt eller om den sitter bra, jag menar, den kommer kanske att forma sig lite, men det vet man ju aldrig innan. Jag kan ju bara säga att den kostar en slant och jag vill inte göra ett felköp som jag kommer att ångra. Men gud vad den är snygg!!
Hjälp mig, vad skulle du ha gjort? Skulle du chansa på att den kommer forma sig lite eller skulle du missat ett riktigt kap?
Ge mig lite hjälp här!
Här kommer snygging-hjälmen igen, ignorera mig, haha.
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!