Hit the light, let the music move you, loose yourselfes tonight...

Nu sitter jag på matten och tar mig en rast, vi har inte fått det än, men nu har jag jobbat någon timme och kan inte koncentrera mig längre. Jag får väl jobba när de andra får rast. Matten går väl, men ja, tur att jag har smarta vänner som kan förklara saker för mig.
Nu har jag fått lite tips på vad jag ska skriva om så nu börjar jag på ett av tipsen.
Här ska jag berätta om Axelle, haha!
Axelle är en 95:a, lika gammal som jag. Hon läser första året natur på Täby Enskilda Gymnasium. Haha, hon går i min klass. Hon bor i Åkersberga. Hon har ett coolt hus som är byggt av en kvarn och ett hus som sitter fast i kranen. De har typ världens lyx med att stall på tomten. Hon och hennes familj har många hästar, 8 stycken tror jag att det är. De har två shettisar som går omkring på den inhägnade tomten. Själv har Axelle två egna hästar som hon tävlar på. Nu ska jag se om jag kan minnas lite om hästarna.
Roxanne eller något liknande heter hennes häst som är lite äldre, hur gammal den är vet jag inte riktigt, men typ mellan 6 och 12 eller något. Den här hästen tror jag bara att hon tävlar hoppning på. Den är i alla fall jättesöt, mörkbrun tror jag, men den kan vara svart också. Mitt minne är inte så bra.
Den har hon en till häst, den heter Prinzuela. Den här är lite yngre, men hur gammal den är kan jag inte minnas. De tävlar hoppning och distans tror jag. Det är en arab, en fux, supersöt.
Båda hennes hästar är ston och de bor i ett stall på deras tomt. Jag är avundsjuk, ja såklart!
Hon har en mamma och en pappa och tre syskon. Nu ska facebook hjälpa mig, haha, tvillingbrorsan heter Rodrigue, lillebrorsan heter Edgar och lillasystern heter Oriane. Nu ska jag inte skriva mer för då kommer ingen orka läsa. Men här fick ni i alla fall ett inlägg om min vän Axelle.
Jag bjuder på en fin bild på henne också!
<3333333333

Kommentarer
Postat av: Axelle

Woooww, vilket uuuuundeeerbaaart inlägg!! ett av de bättre hitills faktiskt ;) Bilden var ju helt fantastisk!! Att människor kan bli så bra på bild ;D



P.s ta mig inte fööör seriöst ;)

2011-11-12 @ 00:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!