Fettisdagen eller fettisdagen?

Halloj bloggen! Idag är det fettisdagen inte fettisdagen, haha. Jag tycker bara att det är så roligt när folk säger fettisdagen. Jag har skrattat lite åt Ebba idag för jag tänkte på att hon säger så, det gör min lillebror David också. Men , men , nog med min dåliga humor.

Jag kom hem ifrån Funäsdalen i söndags efter en helt UNDERBAR dag i backen, med perfekt snö och världens godaste fika i toppstugan. Fikan bestod av varm choklad, gjord på riktig choklad blandat med mjölk, och en enorm vaniljbulle. För er som inte vet ÄLSKAR jag vaniljbullar, det är typ det bästa som finns. Har tyvärr inga bilder på datorn just nu från skidåkningen, så ni får se dem imorrn.

Måndagen bestod plugg, plugg och ännu mera plugg. Det var lite tråkigt, men det är bara an kort tid kvar innan jag går ut nian, så nu kan man satsa in i det sista. Sen har man ett skönt, slappt sommarlov att se fram emot. Jag längtar verkligen till gymnasiet. Jag känner att jag vill ha en nystart, jag ska vara mig själv och inte spela någon jag faktiskt inte är. Det är väl vad jag gör i sammanhang då jag känner mig osäker på om människor ska tycka om mig eller inte. Vem vill inte vara omtyckt och uppskattad av alla? Tyvärr kan man inte alltid vara det.

Idag har jag varit med min vän Ebba. Vi har haft jätteroligt och gjort en massa kul, host, host*. Det var roligt att vara med Ebba, men vi har faktiskt bara suttit och pluggat science ända från att vi kom hem, vid fyra, tills jag blev hämtad, vilket var vid haalv nio. Vi har nämligen genetik prov imorrn. Vi har även franska prov på imperfekt, blä för båda. Men jag ska också heem och fira Ronjas kompis Zingo´s födelsedag. Vi ska gå en promenad tillsammans, jag, Ronja, Zingo och Zingos matte Anna. Det ska bli jättemysigt.

Nu måste jag gå, men här är en bild på en av de UNDERBARA, ÄLSKADE vaniljbullarna som existerar i världen:



Såhär ser de ut och sedan är de fyllda med vaniljkräm inuti, MUMS!!! :D

Xoxo

Mimmi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!