Varm häst...

Igår red jag på ridvolten. Det började med att jag visade lite övningar för Jessica och Lindas hästskötarkurs. Det är lättare att lära sig någonting om man har sett hur det ska se ut. Haha, med det menar jag inte att jag gör allt perfekt, men jag kan i alla fall visa hur man rider snett igenom och hur man rider lätt.
.
Tommie var ganska duktig och kontrollerad i traven när småglinen var inne på banan med sina shettisar. När de var klara skulle jag galoppera. Hm, då var det fart på ponnyn kan jag bara säga. Han busade och tyckte det var jätteroligt att racea omkring så det inte fanns någon möjlighet att få stopp på honom. Ibland så gick han från riktigt snabb galopp till slängtrav utan förvarning. Jättesvårt att få honom att lyssna var det i alla fall. Men när han gick i sin snabba galopp försökte jag att driva fram honom till handen så att han var tvungen att ta bettet. Men när jag började driva honom blev han lite varm och det leder till att han blir jättevarm och på grund av det blir han trött. Jaa, så kan det gå. Jag får hoppas att jag kan få hjälp av någon i stallet att klippa honom någon dag. Så, jag började driva honom och han blev varm och trött, då går det bara ännu snabbare. Men jag fick till några fina galopper innan han blev för trött för att det skulle funka. Då var det bara att jogga av på lite längre tygel. Då kunde minsann hästen arbeta med ryggen. Nu blev det mycket, men som sammanfattning kan jag väl säga att trött och smått jobbig häst och smått sur men ändå nöjd Mimmi. Haha, han är ändå för söt min lilla plutt.
.
På grund av att vi red på ganska hårt igår så ska jag bara ta en liten sväng på honom idag. Jag tänkte sträcka ut lite på honom med skritt och lite trav.
Inte så jättefin bild på mig och Tommie, men jag har lite brist på bilder... Han är i alla fall sötnosig värre! <3

Kommentarer
Postat av: Patricia♡

Oj tack. Jag vet inte, har bara lekt mig fram i ps, paint haha osv:P

2011-12-02 @ 12:09:17
URL: http://patriciac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!