The start of a new life


Min bebis leker på Åland

Har precis ätit middag. Innan det var jag ute på en liten kort sväng med Ronja. Plockade lite gräs åt marsvinen, och självklart lyckas jag skära mig på ett grässtrå. Men nu när mina marsvin har fått nya pelletsar som mamma köpte, har de blivit jätte bortskämda. De valde faktiskt att äta pelletsarna före gräset, hm. Men de gillade gräset också som tur var.

Så, idag var den första dagen i min nya skola och nya klass. Klassen verkar i alla fall super, det jag har sett hittils alltså. Vi är mest tjejer. Emma visste jag ju sen innan att hon skulle börja i min klass, men det var även en tjej och en kille från mina förra paralellklasser där och två från min konfirmation. Superkul tycker jag. Mitt schema är helt okej, ganska bra faktiskt. Fredagarna äger! Jag börjar klockan 09.20 och har matte till 11.50, sen har jag lunch och sen slutar jag, alltså vid typ halv 1 eller nått sånt. Men i alla fall, jag träffade lite nya människor också, hela nya klassen ju! Så jag ska inte bara prata om dem jag känner. Men alla verkar toppen. Om jag skulle försöka förklara alla nu så skulle det ta ett tag både att skriva och läsa, så jag sparar det tills senare. Inte för att skryta, men jag tror faktiskt att jag kan alla namn, yey för me!

Nu ska jag kolla om min pappa har skrivit på alla mina papper, så att jag imorrn kan hämta ut min nya, egna, inget mindre än MacBookPro!! Den silvriga alltså, jippey and hurray!

Godnatt om jag inte skulle skriva något mer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mimmi
Hej, du har visst hittat in till min blogg. Jag är en tjej född -95, som kallas Mimmi. Här på bloggen skriver jag mest om min vardag, hästar, foto och allt annat jag känner för. Hoppas att du kommer trivas här!